ارائه خدمات علمی آموزشی پژوهشی

دبستان راهنمایی دبیرستان دانشگاه

ارائه خدمات علمی آموزشی پژوهشی

دبستان راهنمایی دبیرستان دانشگاه

رمز موفقیت استیو جابز


جی الیوت، مدیر سابق شرکت اپل و نویسنده کتاب «راه استیو جابز» گفته است جابز در طراحی و خوش‌‏دستی محصولات ابداعی‌اش از تخم‏ مرغ الهام گرفته است.

 

به گزارش ایتنا ااز همکاران سیستم الیوت در مصاحبه‌‏ای با Business Focus تخم‏ مرغ را دارای شگفت‌‏انگیز‌ترین طراحی در طبیعت دانسته و گفته است: استیو جابز عاشق تخم‏ مرغ بود وقتی آن را در دست می‌‏‌گرفت شیفته طراحی ساده ولی شگفت‌انگیزی آن می‌شد. اینکه پوسته آن ضمن ظرافت فوق‌العاده، چگونه محتویات درون آن را به خوبی حفظ می‌کند. تخم ‏مرغ برای جابز یک نمونه کامل و بی‏نقص بود. او از تخم ‏مرغ برای ساخت ipad، iPhone و iPod الهام گرفت.

 

الیوت در این مصاحبه گفته است: وقتی من درباره یک محصول صحبت می‌‌‌کنم به طراحی آن نظر دارم. نوآوری واقعی به طراحی مربوط می‌‏شود. ویژگی شگفت‏انگیز طراحی محصولات این است که می‌‌‌تواند یک تکنولوژی را به میان انسان‏‌ها منتقل کند. این کار شرکت‏‌های مهندسی نیست. کار مایکروسافت هم نیست. چون آنها تکنولوژی را فقط به خاطر تکنولوژی می‌‏ سازند. کاری که جابز تلاش می‌‌کرد انجام دهد این بود که تکنولوژی را بگیرد و آن را به محصولی انسانی تبدیل کرده و به مردم ارائه دهد.

 

وی همچنین گفته است بزرگ‌ترین میراثی که جابز از خود به یادگار گذاشت، رضایت مشتریان است. الیوت در این باره اظهار داشته است: به نظر من بزرگ‌ترین میراث جابز محصولات ابداعی او و از همه مهم‌تر رضایت مشتریان بود. ارتباط با مشتریان بخشی از یک محصول است. من فکر می‌‌کنم اپل این بخش را از دست داده و هرگز نمی‌تواند جای خالی آن را پر کند.

منبع : دریچه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد